dinsdag 25 september 2018

‘Mister Westa’ is terug!

Daan Sliepen bij zijn terugkeer bij Westa
De mannen van Veerhuis Wessem/Westa hebben zaterdag nipt verloren van Pecos: 4-6. De wedstrijd stond in het teken van de terugkeer in eigen huis van Daan Sliepen.
‘Return of a legend’. De comeback van Mister Westa. Op die manier werd de terugkeer van Daan Sliepen aangekondigd op de Facebookpagina van Westa. De hoofdrolspeler zelf voelde zich gestreeld door de woorden van ‘zijn’ club. „Maar laat duidelijk zijn dat het niet mijn woorden zijn”, zei hij lachend.

De man die de club met zijn teamgenoten twee landstitels in 2011 en 2012 en drie nationale bekers schonk, was vijf en een half jaar weg van de tafeltennistafel, maar keerde voor dit seizoen terug in het eerste team. „Ik ben toen gestopt omdat het simpelweg niet meer te combineren was met mijn toenmalige baan”, vertelde Sliepen. „Ik kon te weinig trainen en dan houdt het op. In de afgelopen vijf jaar heb ik misschien vijf keer nog echt gespeeld, maar voor de rest geen batje aangeraakt. Het is nu dus echt heel erg wennen. Fit ben ik wel, maar wedstrijdritme heb ik natuurlijk niet.”

Sliepen gaat lang niet alles spelen dit seizoen. Hij benadrukt dat hij de club en met name zijn jonge teamgenoten wil helpen. „Ik heb een soort mentorrol voor Jelle Moris en Barry Berben”, vervolgde Sliepen. „Ik ken ze al langer vanwege mijn huidige werk als fysieke trainer. Maar nu kan ik ze ook helpen tijdens wedstrijden. Dat geldt overigens ook voor de andere ervaren speler, Paul van de Leur, en voor de trainers en coach. Allemaal ervaren mannen waar Barry en Jelle veel van kunnen leren.” 

Berben en Moris gelden in hun leeftijdscategorie (15 en 14 jaar) als twee van de grootste talenten van ons land. De inmiddels 37-jarige Sliepen kent de situatie waar die twee nu in zitten. Hij speelde zelf jarenlang voor het Nederlands team. „Die ervaring kan ik hen proberen bij te brengen. Ik heb het idee dat ze het ook goed oppakken. Maar in hoeverre ze echt tegen me opkijken weet ik niet. Ik vind het wel echt tof om te zien hoe zij het nu doen. Op een hoger niveau dan ze gewend zijn, pakken ze toch al de nodige punten.” Zaterdag wonnen Sliepen en Berben beiden twee keer. Moris verloor zijn partijen.

De vrouwenploeg van AnytimeFitness/Westa verloor ruim van SKF: 5-1. Alleen Emma van der Zanden wist een punt te pakken door Melanie Bierdrager te verslaan.

Dagblad de Limburger [maandag 24-9-2018]
Tekst: Roel Heynen
Foto: Jeroen Kuit

Geen opmerkingen:

Een reactie posten